Stand-up Consultancy

Een is een adviseur die op korte termijn een sterk inhoudelijke vraag kan behandelen. Dit kan een acute vraag zijn, of eentje waar het antwoord niet zo zeer voor de hand ligt, of misschien is er een andere reden om een frisse kijk op het vraagstuk te willen hebben.

De rol van vraagt dan ook bepaalde skills en persoonlijke eigenschappen. De persoon moet in ieder geval:

  • een sterke focus hebben op de vraag;
  • intrinsiek kunnen luisteren en onbevooroordeeld kunnen doorvragen;
  • analyseren op basis van gefundeerde logica;
  • ontwikkelingen herkennen en daarop kunnen inspringen;
  • een goed en begrijpelijk verhaal kunnen brengen (adviesvaardigheden);
  • een breed begrip, kennis en inzicht in het eigen vakgebied hebben (een super-generalist).

Het werk (en de kijkwijze) van een lijkt op dat van een crisismanager, maar met één heel groot verschil; de scope van een opdracht. Een crisismanager heeft vaak een opdracht, terwijl een stand-up consultant een vraag beantwoord. De scope is vaak korter, in ieder geval kleiner en zonder directe uitvoeringsverantwoordelijkheid (dus meer een advies). Dit maakt de inzet zeer flexibel en sterk afgestemd op de werkwijzen van of DEV\OPS teams.

-Consultancy
is het vakgebied van Bedrijfskundig Management en behandelt in de kern (zeer geaggregeerd samengevat) de vraag ‘welke informatie nodig is voor het nemen van welk besluit’. Dit behandelt dus het gehele proces (domein) van informatieverzorging, van vraag, naar aanbod tot antwoord. Dat dit vakgebied veel met ICT te maken heeft moge duidelijk zijn, maar het is dus niet de kern. De kern draait om en -verzorging.

Mijn skills:
-Jarenlange praktijkervaring (1500+ praktijkcases in 1000+ organisaties) in BIM, en ICT-gerelateerde omgevingen
-Veelzijdige inhoudelijke bagage in en achtergronden
-Sterk mens-gericht (coachend en onderwijzend)
-Creatief in woord en daad